När du sitter fast och inte kan komma loss

Jag har mål i mitt liv som jag kämpat med i flera år. Det känns som om jag inte kommer någon vart, hur jag än försöker. Jag lyssnade på ett samtal om självsabotage med Tania Gerard och i sådana lägen ställer hon frågan
”Vad skulle hända om du faktiskt når ditt mål? till sina klienter och ber dem i fantasin gå på en dejt med sitt framtida jag som lyckats nå målet och sedan med denne diskutera hur det gick, vad du kom fram till och vad ditt nästa steg skulle kunna vara.

Kanske är målet inte tillräckligt betydelsefullt för dig, kanske är du rädd, ja orsakerna kan vara många. Testa och se vad du kommer fram till. För mig var övningen väldigt kraftfull och jag kan se att det är mycket rädsla i vägen. Saker som jag inte kan göra själv, utan behöver ta hjälp av andra…

En annan övning som jag gillar, har jag lärt mig av Ronnie Webb II. Du börjar med att fantisera hur ditt framgångsrika jag ser ut och sedan i nästa steg skriver du korta berättelser kring egenskaperna. Denna övning kan kanske vara bra att göra före den ovan nämnda.

Lämna en kommentar